03 September 2008

YAB TUAN GURU YAKIN AKAN BERLAKU PERALIHAN KUASA


YAB Menteri Besar Kelantan,Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat meyakini kerajaan baru akan terbentuk tidak lama lagi. Menurut beliau perubahan ini bukan disebabkan oleh tarikh 16 September 'date line' yang ditetapkan oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim tetapi dasar dan pemikiran kerajaan yang ada memang perlu diubah.

Malah, Ketua PKR Sarawak, Dominique Ng memberitahu sidang akhbar di Kuching bahawa Pakatan Rakyat kini menjangka lebih 40 ahli parlimen akan melompat dari Barisan Nasional (BN).

Terbaru, 43 ahli parlimen telah menyatakan komitmen untuk 'beralih angin' pada 16 September ini. Dalam 43 orang ini, salah seorangnya adalah seorang bekas menteri yang berada dalam jangkaan saya.

Keyakinan ini berdasarkan maklumat yang saya terima dari seorang rakan yang rapat dengan bekas Menteri berkenaan pada petang tadi. Lama juga kami bersembang dalam telefon membincangkan kemungkinan yang berlaku. Menurut rakan saya, bekas menteri itu lebih cenderung menyertai PAS berbanding dengan Parti Keadilan Rakyat.

Apa –apapun sama –sama lah kita tunggu kedatangan 16 September nanti…


 


 

No comments: