25 November 2008

ALI RUSTAM SOKONG DEMONTRASI-Malaysiakini



Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam menyokong tindakan agresif penduduk kampung Kuala Sungai Baru yang mengadakan demontrasi kelmarin berkaitan isu babi sangkut di rumah AJK Umno Masjid Tanah.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan bangunan baru Pusat Zakat Melaka di Bukit Baru semalam.

Malah beliau menyokong sekiranya penduduk kampung berkenaan hendak mengadakan demontrasi pada setiap MINGGU!

"Mereka bertindak bagi membantah tindakan kurang ajar individu tertentu yang menyebabkan penduduk tidak senang terhadap perbuatan terkutuk tersebut"

Tahniah dan syabas diucapakan kepada Ali Rustam kerana akhirnya bersetuju bahawa demontrasi sebagai satu cara untuk meluahkan rasa tidak puas hati. Berbeza dengan pemimpin Umno lain yang menganggap demontrasi boleh menjejaskan ketenteraman awam dan menjejaskan kedatangan pelancong. Di samping boleh menyebabkan peniaga mengalami kerugian dan pelabur enggan datang ke negara ini selain boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas. Malah Khairy Jamaludin pernah menyifatkan bahawa peserta demontrasi sebagai beruk.

Penduduk Melaka beruntung kerana mendapat ketua menteri yang faham tentang demokrasi dan kebebasan bersuara. Mungkin selepas ini penduduk Melaka akan lebih dialu-alukan dalam siri demontrasi yang bakal diadakan selepas ini.

Kepada Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), BERSIH dan NGO lain yang berminat untuk mengadakan demontrasi anda semua dijemput mengadakan demontrasi di Melaka terutama di sekitar kawasan pelancongan di Melaka atau paling tidak pun di hadapan pejabat ketua menteri.Anda semua dijamin bebas dari gas pemedih mata, semburan air asid dan gangguan si kepala merah(FRU).

No comments: