02 December 2008

UMNO BAKAL MENERIMA NASIB SEPERTI PPP DI THAILAND?


Bukan rahsia lagi pergolakan dan perpecahan semakin menjadi-jadi dalam Umno. Senario ini diburukkan lagi dengan pengaruh rasuah dan politik cantas dan tikam dari belakang yang berlaku dalam Umno.

Apa yang cuba dilakukan oleh pemimpin Umno yang diterajui oleh Pak Lah serba tak menjadi. Usaha nak mengalihkan isu dan meredakan kekalutan dan ketegangan dalam Umno seperti isu ketuanan Melayu pula seolah-olah boleh diramalkan skrip dan jalan cerita dan kesudahannya.

Mungkinkah Umno bakal menerima nasib seperti Parti Kuasa Rakyat (PPP) memerintah Thailand yang telah dibubarkan oleh Mahkamah Perlembagaan hari ini menyebabkan Perdana Menteri Somchai Wongsawat dan Kabinetnya yang menghadapi tekanan pembangkang hilang kelayakan?

Ramalan ini tidak mustahil jika Umno terus dengan agendanya seperti hari ini. Bukan sahaja ahli dan penyokong malah pemimpin heavyweight dalam Umno sendiri seperti Rais Yatim, Zaid Ibrahim dan Arif shah Omar juga merasa muak menyaksikan apa yang berlaku dalam Umno.

Pilihanraya umum ke 13 bakal mencipta sejarah bahawa Umno akan menerima balasan daripada apa yang dilakukan selama ini. Kekalahan di 6 buah negeri dalam pilihanraya yang lalu masih tidak mampu menginsafkan pemimpin umno yang terus menerus mendera rakyat dengan pembaziran dan penyelewengan dilakukan seperti yang selalu didedahkan.

Ada penjenguk blog ini yang saya yakin di kalangan kawan-kawan yang terlibat secara aktif dalam Umno mengatakan bahawa blog ini tak ada kerja lain asyik nak membangkang aja. Pada mereka, cuma satu sahaja saya nak beritahu kalau umno berubah benar-benar memperjuangkan Islam, menjaga kebajikan dan berlaku adil kepada semua serta pemimpinnya boleh dijadikan contoh dan tauladan seperti dalam Al Quran dan hadis Nabi SAW,saya merupakan orang yang terawal beratur di depan pejabat Umno untuk mengisi borang ahli umno!

1 comment:

Anonymous said...

Ahli2 UMNO sendiri kena sedar dengan tindakan mereka itu. Tak perlu perbesarkan isu dengan bercakap merata. Cuba selesaikan sesama sendiri dengan perbincangan bukannya dengan menghentam satu sama lain.