09 April 2009

MISTERI TERUS MENYELUBUNGI KES ALTANTUYA


Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menjatuhkan hukuman mati kepada Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar kerana didapati bersalah membunuh wanita warga Monggolia Altantuya Sharibu.

Walaupun hukuman telah dijatuhkan, kes ini terus menimbulkan misteri tentang apa yang berlaku di sebalik pembunuhan berkenaan. Menurut peguam pemerhati keluarga mangsa, Karpal singh walaupun sabitan telah dikenakan kepada kedua-dua tertuduh sehingga hari ini masih tidak jelas apakah motif pembunuhan tersebut dilakukan. Adakah kedua-dua yang didapati bersalah bertindak sendirian tanpa arahan daripada sesiapa?

Lebih-lebih lagi pembunuhan tersebut dilakukan dengan begitu sadis dan tragis sehingga menggemparkan bukan sahaja dalam negara tetapi seluruh dunia.

Adakah kedua-dua bekas polis berkenaan membunuh kerana bermotifkan dendam, cemburu atau menjadi pembunuh upahan? Atau adakah kedua-dua pesalah itu membunuh untuk menguji sejauh mana kecanggihan aset senjata dan bom C4 yang dimiliki oleh pasukan keselamatan negara?

No comments: