29 May 2009

ALTANTUYA MASIH MENGHANTUI PEMIMPIN 1 MALAYSIA DI PENANTI

Jika dalam pilihanraya kecil lalu di Bukit Gantang wajah 'Altantuya' boleh dilihat di mana-mana. Sehingga keluar arahan agar isu itu tidak disentuh dalam pilihanraya kecil berkenaan. Puncanya ada orang yang terasa, seperti kata pepatah siapa makan cili dia yang terasa pedasnya.

Isu Altantuya ini begitu sensitif dan dikatakan menjadi punca mengapa Umno@BN enggan bertanding di Penanti kerana bimbangkan isu ini akan muncul semula. Maka PKR dan calon bebas diberi ingatan oleh pihak polis di Penanti agar tidak memainkan isu ini.

Hari ini Ahli Majlis Tertinggi Keadilan Badrul Hisham Shaharin disiasat polis dibawah akta hasutan kerana membangkitkan isu ini dalam ceramah beliau malam tadi di Penanti.Beliau disiasat selama tiga jam di balai polis Seberang Perai Utara.

Agaknya sampai bila 'roh' Altantuya akan aman dari terus berkeliaran dalam negara ini? Mampukah mereka menutup semua mulut di negara ini daripada terus memperkatakan tentang Altantuya? Mereka boleh menangkap dan memenjarakan sesiapa yang membangkitkan isu ini tetapi ingat mereka tidak mampu memadam kepercayaan dan keyakinan rakyat siapa yang terlibat di sebalik pembunuhan ini. Malah sehingga hari ini tidak ada satupun tindakan menjawab atau menyaman media-media antarabangsa yang terus mengaitkan isu ini dengan pemimpin 1 Malaysia. Jadi kita sebenarnya tidak boleh menyalahkan rakyat apabila terus memperkatakan isu ini.....

No comments: