28 May 2009

KHAIRY HASUT PENGUNDI TIDAK KELUAR MENGUNDI DI PENANTI


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin yang tersisih daripada kabinet 1Malaysia menghasut pengundi di Penanti agar tidak keluar mengundi di Penanti pada 31 Mei ini. Kenyataan berbau hasutan ini disiarkan dalam sebuah akhbar hari ini.

Kenyataan ini membuktikan sikap samseng dan menghina sistem demokrasi dalam negara. Walaupun kenyataan ini berunsur hasutan dan menghina sistem demokrasi saya yakin pihak polis dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tidak akan berbuat apa-apa. Sebaliknya jika kenyataan ini dikeluarkan oleh pemimpin Pakatan Rakyat saya yakin polis akan bertindak 'mesra,cepat betul' untuk menyiasat dan membuat pendakwaan.

Semua ini membuktikan bahawa Umno@BN tidak layak bercakap tentang demokrasi kerana sudah terbukti selama ini ramai pemimpin Umno@BN sering mengkhinati demokrasi dalam negara. Ini juga melambangkan 'fobia' yang terlampau apabila Umno@BN bersikap bacul dan dayus untuk menarik diri dari bertanding di Penanti secara demokratik.

Mereka cukup gentar terhadap sokongan rakyat dan pengundi di Penanti yang akan memberi sokongan padu kepada calon Pakatan Rakyat. Saya yakin pelbagai taktik kotor lagi bakal digunakan oleh Umno@BN untuk menghalang pengundi dari menunaikan kewajipan di Penanti.

No comments: