17 June 2009

JOM MENGAJI BAB IKHLAS DARI PM 1MALAYSIA

Perdana Menteri 1Malaysia menyerlahkan auranya kerana boleh mengetahui sama ada sesorang itu ikhlas atau tidak. Lebih-lebih sifat ikhlas ini sangat sukar hendak dinilai kerana letaknya pada nilai iman dan sesuatu yang jauh di lubuk hati.

Walaupun ketika isu dan idea kerajaan perpaduan masih kabur dan menjadi polemik, Perdana Menteri 1Malaysia sudah dapat menduga dan membuat kesimpulan bahawa Pas benar-benar ikhlas. Bila dah yakin betul-betul ikhlas kenapa perlu nak risik-risik? Masuk je lah meminang! Bila nak risik-risik bermakna masih lagi menaruh curiga atau masih percaya kepada cakap orang atau suara-suara ghaib. Itu tandanya keikhlasan masih lagi diragui. Maknanya tak ikhlas lagi le tu....

Dalam bab lain, ikutlah apa orang nak kata dan akhbar seluruh dunia nak cerita dan jaja cerita...Ikutlah orang kata.... Dalang Konspirasi Liwat 2, rampas kerajaan rakyat di Perak, makan komisyen beli kapal selam, terlibat dengan model cun melecun yang akhirnya dibunuh secara tragis, takut dengan bini....biar bini tak bertudung mendedahkan aurat...Apa yang penting dalam hati ikhlas, tak begitu? Mungkin inilah agaknya konsep ikhlas menurut idea 1Malaysia.

No comments: