19 June 2009

UMNO SUDAH HILANG SABAR NAK KAHWIN DENGAN PAS?

Masih tak habis-habis lagi dengan kerajaan Perpaduan. Tidak ada apa yang perlu diperbesarkan tentang isu ini di dalam Pas. Insyaalah isu ini akan meningkatkan perpaduan yang wujud dalam Pas dan juga Pakatan Rakyat. Umno akan gagal dalam isu ini untuk memecah belahkan pimpinan Pas dan Pakatan Rakyat.

Tetapi kita lihat siapa yang paling kalut dengan kerajaan Perpaduan? Hari ini dalam satu kenyataan akhbar Datuk Rais Yatim menuduh YAB Dato Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai takut hilang kuasa apabila menolak Kerajaan Perpaduan. Satu kenyataan yang keluar dari mulut orang Umno, yang terkenal budaya dalam parti mereka sifat tamak dan gila kuasa. Tok Guru takut hilang kuasa? Apa lagi yang hendak dikejar oleh Tok Guru dalam usia yang makin meningkat dengan keadaan kesihatan yang makin menghadkan aktivitinya? Lainlah pemimpin Umno, rumah kata pergi kubur kata mari masih sibuk berebut dan gila jawatan.

Timbalan Perdana Menteri 1Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin pula semakin tak sabar-sabar dengan meminta Pas menyegerakan rundingan Kerajaan Perpaduan. sekiranya Umno terus berminat untuk berunding dengan Pas tentang isu kerajaan perpaduan saya amat bersetuju dengan syarat ia dilakukan setelah Umno menjadi pembangkang selepas pilihanraya umum nanti.

No comments: