01 August 2009

DEMONTRASI ISA:REKOD BARU POLIS MALAYSIA!

Himpunan Gerakan Mansuhkan ISA hari ini berjaya mencapai matlamatnya dengan berjaya menghimpunkan lebih 100 ribu rakyat yang berkumpul berselerakan di beberapa lokasi di ibu negara.

Himpunan kali ini mencatat satu lagi rekod baru polis Malaysia apabila menangkap lebih 400 peserta himpunan aman. Rekod menarik juga dicipta apabila polis menangkap secara mengH1N1 buta orang ramai yang berada di sekitar ibu kota. Misalnya ketika dalam sekatan jalanraya, turun dari LRT dan komuter atau ditangkap semata-mata disyaki sebagai perserta himpunan. Undang-undang apa yang polis Malaysia guna?

Ternyata tindakan mengungut, menangkap, menembak gas pemedih mata dan semburan air asid tidak mampu menyekat kemaraan dan kebangkitan rakyat yang benci kepada kezaliman undang-undang rakus ISA. Ini juga sebagai amaran kepada kerajaan dan polis yang sering mengikut telunjuk Umno@BN kebangkitan rakyat sudah tidak lagi mampu disekat dengan belantan dan gas pemedih mata.

Tahniah kepada rakyat Malaysia yang hadir dalam himpunan hari ini.

1 comment:

Anonymous said...

yang pasti ia merugikan banyak pihak....hanya yg ada kepentingan politik dia rasa dia untung...sebab ada orang sokong dia. Ini demokrasi sebenarnya tapi tak semua orang suka caranya ajer. bosnya takde...yang ada kuncu-kuncunya ajer untuk ditangkap.