15 September 2009

PM KATA YA...MB PAHANG KATA TIDAK


Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata hari ini beliau tidak akan mengadakan rumah terbuka Aidilfitri tahun ini kerana bimbang dengan penularan selesema babi atau influenza A (H1N1) yang disifatkannya kini berada ditahap serius.

Eloklah tu bukan sahaja kerana musim penyakit tetapi sekurang-kurangnya dapat menjimatkan duit rakyat yang sedang bergelut dengan kegawatan ekonomi yang sedang melanda. Duit itu boleh digunakan untuk bantuan kepada fakir miskin, anak yatim atau ibu tunggal yang bilangannya bukan sedikit di Pahang.

Walau bagaimanapun berbeza dengan Perdana Menteri 1 Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak yang tetap akan menganjurkan rumah terbuka di Sri Perdana bermula jam 11 pagi pada hari raya pertama dalam satu kenyataan Pejabat Perdana Menteri semalam. Perkhidmatan bas percuma juga bakal disediakan untuk ke rumah terbuka tersebut untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas.

Kata nak berjimat cermat kerajaan membuat perbelanjaan berhemat...bonus untuk kakitangan kerajaan tak diberi kerajaan tak cukup duit....Rakyat kena berjimat...Buat rumah terbuka boleh pulak? Oh yaa....Rakyat didahulukan....

No comments: