10 October 2009

BAGAN PINANG:PELUANG SEIMBANG

Sebelum ini Umno begitu mendabik dada Bagan Pinang adalah lubuk dan kubu mereka. Kini tak sampai 24 jam masa pengundian peluang untuk kedua-dua parti bertanding adalah seimbang. Mood penggundi masih sukar diramal. Pas dijangka boleh membuat kejutan di Bagan Pinang. Jika Pas mampu meraih 35 % undi Pos dan mengekalkan sokongan pengundi Cina dan India yang menunjukkan sokongan memberansangkan di Bagan Pinang peluang untuk mencapai kemenangan ke 8 pasca pilihanraya umum sesuatu yang semakin hampir untuk dicapai.

Kemungkinan swing undi protes dari penyokong Datuk Chua Soi Lek kepada Pas yang berjaya 'mengajar' kem Datuk Ong Tee Keat dalam EGM luar biasa hari ini sesuatu yang cukup dibimbangi oleh Umno@BN di Bagan Pinang.

Dijangkakan malam ini akan berlaku 'gempa duit' yang dijangka melebihi 9 skala richter di Bagan Pinang. Oleh itu diminta semua petugas dan penyokong Pas serta Pakatan Rakyat meningkatkan kawalan keselamatan sama ada di pos parti dan rumah-rumah pengundi atas pagar yang menjadi sasaran Umno@BN untuk memastikan aib tidak terpalit kepada Umno. Umno pastinya akan berhabis-habisan untuk mengelakkan mereka mendapat malu besar di Bagan Pinang. Insyaallah sebentar lagi saya akan ke Bagan Pinang untuk melihat perkembangan terkini di sana.

No comments: