29 October 2009

TRAGEDI POS DIPANG: ANAK MATI LEMAS BAPA MERANA HINGGA MENINGGAL DUNIA...

Tragedi jambatan gantung di Pos Dipang menelan korban keempat. Walau bagaimanapun bukan disebabkan mati lemas dalam tragedi jambatan runtuh itu tetapi meninggal dunia kerana merana dan sengsara kerana kehilangan anak yang tersayang.

Bapa kepada N Dina Deve yang mati lemas dalam tragedi itu , T Nathan meninggal dunia pagi tadi akibat menanggung penderitaan yang amat sangat kehilangan anaknya sehingga tidak lalu makan dan minum sehingga terpaksa dimasukkan air melalui drip di lengannya.

Dengan kematian kedua-dua mereka dalam keluarga ini, ibu Dina Deve, S Mogana juga terlalu tertekan. Beliau tidak mahu bertemu dengan wartawan bagi menceritakan kesah keluarganya yang malang itu.Selain, Dina Deve, keluarga ini mempunyai dua anak lelaki iaitu berumur sembilan dan 17 tahun.

Bagi mereka, semua yang berlaku kerana jambatan yang dibina itu tidak dibuat dengan sempurna.

Jambatan gantung 'cap ayam' itu baru sahaja dibina kira-kira seminggu sebelum program yang menghimpunkan 300 kanak-kanak itu. Menurut laporan, ia disumbangkan secara 'percuma' oleh satu syarikat. Baru-baru ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin berkata, kem bina semangat semacam ini akan diteruskan.

3 comments:

budak kuala dipang said...

Tragedi jambatan gantung berlaku di kuala dipang bukanya pos dipang.... ini sah geografi F9

angkasanuri said...

Saya pelajar terbaik SPM dan geografi masa SPM

Anonymous said...

apasai tak keluar paper????