17 November 2009

NIAT BAGUS TETAPI TAK BOLEH IKUT


Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor bercita-cita untuk mengadakan pertunjukan fesyen Busana Muslim kepada Wanita Pertama Amerika Syarikat (AS) Michelle Obama tahun depan.

Beliau berkata, niatnya itu boleh dijayakan jika terdapat majlis pertemuan isteri-isteri pemimpin semasa berlangsungnya Persidangan Nuklear di Washington April nanti.

"Saya berharap dapat pergi bersama dan akan sampaikan niat untuk membawa rekaan Busana Muslim ini ke AS dan negara-negara barat lain,” katanya kepada pemberita selepas berucap pada majlis pelancaran Festival Fesyen Media Islam, (IFF) 2009 di sini hari ini.

Niat bagus tapi tak boleh nak ikut. Bila sebut busana muslim, bukan sekadar menutup badan je Kak Rosmah...Rambut tu kena tutup juga. Nanti saya bimbang isteri presiden Amerika dan isteri pemimpin negara-negara lain silap faham tentang ciri busana muslim yang sebenar dan menganggap kepala tu tak payah nak tutup. Sebelum pertunjukan busana tersebut diadakan harap-harap ada le mufti atau ustaz-ustaz Umno yang dapat terangkan bab aurat kepada Rosmah supaya dapat memahami dengan jelas bab aurat. Tetapi sebelum sesi penerangan tersebut diadakan pastikan mereka mempunyai tauliah!

No comments: