16 December 2009

JJ GUNA SIDANG VIDEO DENGAN ORANG ASLI ROMPIN

Penduduk asli Rompin terpukau dan terkedu dapat bercakap dengan JJ guna sidang Video

Duta Amerika Syarikat yang juga ahli parlimen Rompin Pahang Datuk Dr. Jamaludin Jarjis hari ini mengadakan sidang video dengan kira-kira 300 orang penduduk orang asli Rompin dalam merasmikan Program Literasi Undang-Undang Etnik Minoriti yang diadakan di Dewan Jubli Perak Majlis Daerah Rompin.

Persidangan video selama 10 minit itu menyebabkan orang asli Rompin terpukau kerana dapat berinteraksi dengan wakil rakyat mereka walaupun jauh beribu batu. Maka selepas ini ramailah penduduk asli yang merupakan kira -kira 10% pengundi di parlimen Rompin akan melanggan streamyx, Broadband dan Wimax untuk berinteraksi dan melepaskan kerinduan kepada wakil rakyat mereka.

Maklumlah talian internet di Rompin terutama di perkampungan orang asli di sini cukup pantas untuk berkomunikasi dalam facebook, yahoo massengger, skype, window life dan sebagainya.

Selepas ini penduduk asli Rompin akan kurang ke hutan untuk mencari akar kayu, buluh dan rotan kerana sibuk dan terpacak di depan skrin komputer untuk mengadu hal dan berbincang dengan wakil rakyat mereka yang duduk di Washington DC.

2 comments:

azman kamarul said...

Bertuah pengundi Rompin.....dapat YB merangkap Duta Malaysia di Amerika...harap-harap YB tu tak lupa kesusahan orang di Rompin...1Malaysia rakyat didahulukan...yee..bila harga barang naik..rakyat dulu beli..bila minyak naik...rakyat dulu beli..bila bermacam cukai dikenakan rakyat dulu bayar.....segala kesusahan rakyat didahulukan segala kekayaan negara pemimpin UMNO dulu yang tolong sapu..

angkasanuri said...

Tan Loo Ley...Baru ni saya ke Rompin bawa laptop canggih sony vaio sr series, broadband maxis 1mb tapi tak boleh guna utk internet ...line slow sangat terpaksa guna prepaid tm net dial up...