21 December 2009

LAGI PROJEK BN RUNTUH DI TERANGGANU


Stesen bas Kuala Berang Terangganu yang menyembah bumi

Satu lagi projek 'cap ayam runtuh' di Terangganu. Tahun ini sahaja sudah beberapa bangunan 'satu lagi projek Barisan Nasional' menyembah bumi. Sebelum ini kita dihidangkan berita, dewan sekolah, stadium dan masjid runtuh hari ini rakyat Terangganu dikejutkan pula dengan berita Bangunan Perhentian Bas Kuala Berang runtuh. Bermakna tahun ini sahaja dah empat bangunan runtuh di Terangganu.

Dalam kejadian itu, tiga pekerja warga Bangladesh tercedera kerana terkena serpihan kaca yang pecah. Dalam kejadian itu kira-kira 15 pekerja sedang menyiapkan stesen bas berkenaan.

Menurut papan tanda di depan projek tersebut, bangunan ini adalah milik Majlis Daerah Hulu Terengganu. Ia berupa projek membina dan menyiapkan terminal pengangkutan awam.

Arkitek projek ini adalah SAM Arkitek Perunding, juruteranya adalah MNA Consultant Sdn Bhd, juruukur bahan adalah Contract Management Consultant dan kontraktornya adalah Gemilang Mega Sdn Bhd.

(Gambar: Papan tanda di depan bangunan ini)

Di atasnya jelas tertulis perkataan "Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional".

Ketika kejadian tidak ada sebarang ribut atau angin kencang melanda kawasan itu sungguhpun Pantai Timur sekarang sedang menghadapi banjir semula.

Sebelum ini, bumbung Sekolah Menengah Ajil, bumbung stadium Sultan Mizan dan bumbung masjid Kampung Puteh di Kemaman runtuh di negeri ini.

Selain itu, kolam renang yang pernah digunakan untuk Sukan Malaysia (Sukma) di Batu Burok dilaporkan bocor.


4 comments:

azman kamarul said...

SATU LAGI PROJEK KERAJAANG BARISANG NASIONAL

KERAJAANG 1MALASIA 100PERASUOH

angkasanuri said...

INILAH BARISANG KITA....

Unknown said...

Petunjuk kepada barisang angkuh.

Rhino Rin said...

BN kena mandi bunga nih. Stadium runtuh. Stesen bas runtuh.

Ada gempa dalam dada.