25 December 2009

MB TERANGGANU TERBUKTI TAK BERMORAL


Kelmarin beliau bersumpah di Sidang DUN Terangganu menafikan beliau menyeleweng duit rakyat dengan memberi buah kurma dan air zam-zam. Sumpah beliau satu cubaan untuk menggambarkan betapa suci dan murninya dirinya dari sebarang bentuk skandal dan rasuah.

Tetapi semalam tak sampai 24 jam selepas bersumpah, Menteri Besar Terangganu Datuk Ahmad Said secara terang-terang tanpa malu dan berselindung merasuah ibu bapa yang sedang diraikan kerana kecemerlangan anak mereka dalam PMR supaya mengundi dan memangkah Umno@BN dalam pilihanraya akan datang.

Dalam ucapan semalam dalam program Yayasan Terangganu meraikan pelajar cemerlang PMR dan ibu bapa mereka Ahmad Said berkata :

"Dari semua bantuan dan sumbangan yang kerajaan buat ini, saya tidak minta perkara besar dari tuan-tuan, hanya ada satu permintaan kecil sahaja iaitu bagilah undi tuan puan untuk BN dalam pilihan raya akan datang."

Menurut seorang bapa kepada seorang pelajar yang menerima hadiah itu terkejut besar dengan ungkapan itu.

Ini kerana, sepanjang kerier beliau sebagai seorang pegawai kerajaan negeri tidak pernah Menteri Besar sebelum ini mengeluarkan ungkapan seterang itu.

"Kalau dia nak minta kita sokong BN pun, dia berlapik sikit...berkias-kias...tetapi MB yang ini terus kepada undilah BN,"

Adakah Ahmad Said fikir duit Yayasan Terangganu adalah duit Umno? Jika ini tidak dinamakan rasuah apa lagi istilah yang sesuai. Adakah SPRM akan siasat? Jika itu berlaku kepada pimpinan Pakatan Rakyat sudah pasti SPRM akan segera bertindak untuk membuktikan betapa efisennya mereka.

3 comments:

Art Pokon said...

Inilah punca segala masalah yang menjadi teras terhadap UMNO. Mereka tidak kenal bagaimana bentuk rasuah. Semuanya menjadi halal

Anonymous said...

salam,tak nampak pun apa silap atau salah MB tu minta mereka undi BN.

angkasanuri said...

salam ononymous 4.58 am...inilah budaya Umno anggap duit rakyat/harta kerajaan sebagai duit mereka. Kena beza antara parti politik dan kerajaan. Nak berkempen dan bagi sumbangan atas nama parti politik buatlah lapan hari lapan malam pun...tetapi guna duit Umno bukan duit rakyat.