01 March 2010

PEMIMPIN UMNO YANG TAK CERDIK, SOMBONG DAN BIADAB


Umno boleh terus melupakan untuk menawan Kelantan dalam pilihanraya umum akan datang. Ini bukan sahaja disebabkan sokongan padu majoriti rakyat Kelantan kepada kepimpinan YAB Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat tetapi juga disebabkan Umno Kelantan kini dipimpin oleh mereka yang kurang cerdik,sombong dan biadab.

Tak cerdik kerana tak dapat membezakan di antara nilai RM 2 bilion dan RM 20 juta duit royalti minyak yang sepatutnya menjadi hak rakyat Kelantan. Selain itu juga Umno Kelantan juga tidak cerdik kerana mereka cuba memburukkkan imej Tok Guru sebagai perasuah seperti Datuk Seri Muhd. Ali Rustam. Ali Rustam dan Tok Guru umpama langit dan bumi!Dakwa dan cubalah penjarakan Tok Guru atau burukkan imej Tok Guru sebagai makan rasuah kalau Umno rasa itu tindakan dan idea yang paling cerdik yang ada dalam pemikiran pemimpin Umno.

Umno hari ini bukan sahaja tidak cerdik tetapi juga sombong. Tindakan Datuk Dr Awang Adek Hussin yang duduk di pentas utama ketika pemimpin VIP lain berdiri ketika kehadiran Tok Guru di pentas utama program pelepasan peserta Le Tua D langkawi menunjukkan tahap kesombongan terlampau pemimpin Umno ini. Tok Guru memang tidak meminta disanjung atau dihormati tetapi untuk jadi pemimpin orang Kelantan cukup peka dengan budi bahasa dan adab sopan pemimpin mereka.Jauh sekali untuk memilih pemimpin yang bukan sahaja biadab tetapi kurang ajar.

Sikap berkenaan bukan sahaja meunjukkan kesombongan tetapi menunjukkan betapa Umno gagal mendidik pemimpinnya tentang adab dan budi bahasa. Kebiadapan Awang Adek terus terserlah apabila melanggar protokol dengan melepaskan pelumba Le Tua D Langkawi di Kota Bharu hari ini. Boleh jadi Awang Adek dah pula perasan atau dah terlalu gian nak jadi Menteri Besar. Jika begitu keadaannya kepada Umno lupakalah Kelantan tunggu hukuman rakyat Kelantan dalam pilihanraya akan datang.

1 comment:

kembara putih said...

Perangai macam budak2 ada hati nak tawan Kelantan? Macam mana lah nak mengagihkan wang ehsan dengan adil kepada rakyat nanti jika perangai kebudak2an terus subur. Alamatnya duit peruntukan entah ke mana, rakyat yang layak entah ke mana, yang pasti pemimpin UMNO lah yang kenyang nanti.