11 October 2008

ALI RUSTAM PERTAHAN BERI GELARAN DATUK PADA SHAH RUKH KHAN

Setelah teruk dikritik kerana memberi gelaran "Datuk' kepada pelakon sensasi Bollywood Shah Rukh Khan, hari ini Ketua Menteri Melaka Datuk Ali Rustam mempertahankan langkah kerajaan negeri menganugerahkan gelaran tersebut.

Menurut beliau Penganugerahan Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk kepada pelakon Bollywood, Shah Rukh Khan adalah berdasarkan sumbangannya mempromosi negeri ini melalui filem lakonannya yang ditonton jutaan peminat seluruh dunia, kata Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Beliau berkata Shah Rukh Khan pernah datang ke Melaka membuat penggambaran filemnya bertajuk "One Two Ka Four" di A Famosa Resort, Alor Gajah beberapa tahun lepas.

"Salah satu lagu dalam filem berkenaan dibuat penggambaran di A Famosa Resort di Alor Gajah. Ini telah menyebabkan jutaan orang yang menonton filem itu mengenali Melaka," katanya.

Saya memuji langkah Ali Rustam kerana kesan daripada filem tersebut yang ditayangkan di seluruh dunia tak lama dulu maka ramai 'pelancong' dari seluruh dunia tertarik untuk datang ke Melaka terutama mat bangla, mat dan minah Indon dan tidak ketinggalan dari Myanmar dan Vietnam yang semakin ramai berkunjung ke Melaka. Tahniah sekali lagi kepada Ali Rustam.

        

No comments: