10 October 2008

BANYAKNYA JASA SHAH RUKH KHAN KEPADA MELAKA


Sempena Hari Jadi ke 70 TYT Melaka esok salah seorang penerima Darjah Mulia Seri Melaka ( DMSM ) yang membawa gelaran Datuk ialah pelakon Bollywood Shah Rukh Khan.

Apa jasa Shah Rukh Khan kepada Melaka ? Sudah tak ada tokoh atau calon lain yang lebih layak dan banyak jasanya selain artis Bollywood ini ?Nampaknya kerajaan Melaka lebih menghargai artis Bollywood yang banyak membawa budaya negatif kepada masayarakat daripada tokoh-tokoh masyarakat sama ada dalam bidang agama, politik, ekonomi, sosial dan pendidikan.

Alangkah baiknya anugerah itu diberikan kepada mereka yang lebih berjasa seperti imam, penghulu, pensyarah kanan di IPTA dan IPTS di Melaka atau pemimpin NGO yang banyak memberi sumbangan kepada Melaka.

Mungkin ini satu lagi strategi kempen Datuk Ali Rustam menjelang pemilihan UMNO akan datang.Bukankah Isteri Datuk Seri Najib, Rosmah merupakan salah seorang peminat artis Bollywood? Masih ingat lagi adegan berlaga pipi Rosmah dan Shah Rukh Khan di Genting Highlans tak lama dulu ? Kalau dah lupa tunggu klip video part 2 yang akan menyusul nanti.

No comments: