26 October 2008

SIAPA SELEWENG DUIT DERMA ?

Harapkan pagar, pagar makan padi ! Itulah yang berlaku kepada seorang nenek, Salmah Mahmud di Alor Gajah Melaka yang menaruh harapan kepada tabung yang diwujudkan oleh Biro Kebajikan Umno Kuala Linggi bagi membawa pulang anak dan lima cucunya di Lombok Indonesia.

Tabung yang dilancarkan kira-kira dua bulan lalu berjaya mengumpul sekitar RM seribu ringgit hasil derma dan simpati orang ramai. Malangnya, tabung itu hanya tinggal RM 450 tanpa diketahui ke mana duit tersebut dibelanjakan.

Malah, nenek itu yang juga ibu tunggal, Salmah Mahmud, 67, dari Kampung Bukit Darat, Kuala Sungai Baru, dekat sini, tidak pernah menerima sesen pun wang berkenaan walaupun tabung itu ditubuhkan bagi membantu membawa anak keempat dan lima cucunya pulang ke negara ini selepas ada di Lombok kerana mengikut menantunya enam tahun lalu.

Salmah pernah bertanya mengenai jumlah duit dalam tabung itu, tetapi jawapan diberi sungguh mengecewakan dan kini dia tidak lagi mahu mengharapkan bantuan biro berkenaan.

“Biar saya cari wang sendiri. Saya tidak harapkan wang dari biro itu lagi. Cukuplah apa yang berlaku,” katanya ketika dihubungi.

3 comments:

armouris said...

harap PAS/PKR Melaka boleh ambil tindakan. bila lagi nak 'memasyarakatkan' PAS.

PAS/PKR Melaka perlu tubuh satu tabung kebajikan di peringkat negeri untuk menolong fakir miskin, musibah bencana dsb. blogger2 melaka boleh promosikan...

-----------------------
info-jariah.blogspot.com
info-kesihatan-anda.blogspot.com
our-health-info.blogspot.com

Anonymous said...

hola
http://pescaenourense.blogspot.com/

Anonymous said...

Blog menarik dan penuh image yang bagus ,maju terus Indonesia-ku
Bravo!!

Lam kenal,
Solix


Anda butuh lowongan pekerjaan atau bingung cari duit ?
Di sini ada cara cari duit yang mudah dan menyenangkan.
Temukan rahasia buat duit dari internet secara online dan cepat.
Pelajari cara efetif mendapatkan uang 24 jam online dan
buat duit dari rumah.