15 November 2008

SIAPA JJ NAK CAKAP PASAL ISLAM?-MALAYSIAKINI

Datuk Dr Jamaludin Jarjis atau lebih dikenali sebagai JJ dikatakan mengamuk sakan kerana tidak puas hati kepada sahabat saya masa di Pahang dulu Ustaz Shuhaimi yang berkhutbah di Masjid Keratong 4.

Apa salah dan silapnya tentang khutbah Ustaz Shuhaimi? Di mana cacat dan celanya? Adakah khutbah yang disampaikan menyalahi mana-mana rukun khutbah?

Kepada JJ, cerminlah diri dahulu sebelum hendak mempersenda dan mempertikaikan soal berkaitan agama. Saya cukup kenal dengan beliau walaupun beliau tidak mengenali saya semasa saya menetap di sana.Kepada Datuk JJ anda boleh berlakon untuk bercakap tentang Islam di tempat lain tetapi bukan kepada penduduk di parlimen beliau.Saya senaraikan skandal dan kontroversi sepanjang beliau menjadi ahli parlimen Rompin

1.Menjamu dan menghidangkan orang asli di Rompin dengan judi dan arak terutama setiap kali pilihanraya umum.

2. Terlibat untuk dengan menawarkan sejumlah wang yang besar kepada penyambut tetamu perempuan di Berjaya Tioman resort untuk tidur dengan beliau sehingga wanita berkenaan berhenti dari resort berkenaan.

3. Menggunakan kuasa dan pengaruh wang yang ada untuk merasuah dan mengugut penduduk Rompin terutama di kampung-kampung untuk memilih beliau dalam pilihanraya umum.

4.Terlibat dengan adegan 'raba-raba' punggung dengan pekerja sebuah kelab malam di Kuala Lumpur.

Layakkah seorang yang terlibat dengan pelbagai skandal dan salah laku bercakap tentang Islam?

Namun apa yang berlaku boleh diduga. Setelah terpinggir dan dibuang oleh Pak Lah sebagai menteri beliau kini seolah-olah mendapat 'nafas baru' menunggu Najib menjadi Perdana Menteri dan Presiden Umno.JJ merupakan regu dan orang kepercayaan Najib.Emmm..eloklah tu.JJ hanya menunggu masa Najib naik jadi Presiden Umno dan PM untuk memainkan agenda yang lebih besar untuk merampas jawatan MB Pahang.

JJ telah sekian lama mengidam untuk merebut jawatan Menteri Besar Pahang dari Menteri Besar tunjuk punggung, Adnan Yaakub.Tapi tahanlah, Adnan hanya tunjuk punggung dari JJ yang raba punggung...Habis hancur lebur negara ni..

3 comments:

Anonymous said...

J&J ni dikatakan selalu mabuk kat pub di ibukota.Kalau kat Siam habislah dia.

Anonymous said...

inilah dia wajah dan sikap pemimpin umno hari ini, menolak islam dan menerima fahaman sekular,apabila politik di pisahkan drp islam maka tunggulah kehancuran umat, kerana yg dipilih sbg pemimpin oleh org umno itu bukan drpd kalangan org2 yg beriman,amanah,bertanggungjawab,adil dan berkebajikan tetapi atas dasar rasuah dan ugutan. sedarlah wahai org2 umno yg dibawah ni,tepuk dada tanyalah iman.

syahidah said...

Tak cukup nak meraba-raba didarat...diudara pun nak diraba-raba..