09 January 2009

DAPAT KAD KUNING SEBAB MENYOKONG PERJUANGAN PALESTIN


FREDERIC KONOUTE menyelak jersi yang menampakkan tulisan PALESTINA sebagai sokongan kepada nasib umat Islam di Palestin

Liga Sepanyol atau Copa del Rey tidak kurang hebatnya dengan Liga Barclays di England. Hari ini dalam liga bola sepak utama dunia ramai pemain beragama Islam yang cukup popular. Di antaranya Zinade Zidane ( Real Madrid), Frank Ribery(Bayern Munich),Salman Nasri (Arsenal),El Hadji Diouf(Bolton) dan Frederic Konoute (Sevilla).

Semalam dalam liga sepanyol yang berlangsung perlawanan di antara Sevilla dan Deportivo la Caruna. Pemain penyerang Frederic Konoute yang menjaringkan gol kemenangan Sevilla dilayangkan kad kuning. Bukan kerana melakukan kekasaran pada pemain lawan dan bukan juga kerana mempertikaikan keputusan pengadil. Sebabnya???? Hanya kerana menyelak jersi yang menampakkan tshirt yang bertulis "PALESTINA' sebagai sokongan penderitaan rakyat Palestin.

Lihatlah tentang kebencian yahudi kepada Islam. Saya biasa melihat pemain bola yang membuka jersi selepas menjaringkan gol hingga nampak badan yang berketul-ketul tetapi tidak diambil apa-apa tindakan oleh pengadil.

Ayuh mari kita bersama terus menunjukkan sokongan dan membantu sekadar yang mampu kepada umat Islam palestin untuk membebaskan diri mereka dari belenggu kerakusan dan kezaliman yahudi laknatullah.

No comments: