21 January 2009

LAGI RAMAI ORANG MACAM ZAHID LAGI BAGUSSSS...


Datuk Ahmad Zahid Hamidi sehari dua ini bolehlah dinobatkan sebagai ayam sabung Umno.Pemimpin Umno lain masih bermuram durja ekoran kekalahan di Kuala Terangganu, masing-masing cuba merenung dan mencari sebab punca kekalahan yang dianggap sesuatu di luar jangkaan.

Secara umum analisis uyang dibuat di sebelah Umno ialah faktor calon tidak popular dan buat pertama kali ramai pihak dalam umno sendiri mengakui strategi umno sudak ketinggalan zaman. Apa strategi umno yang sudah ketingglan zaman? Di antaranya politik ugut serta dendam dan isu lapuk tentang pembangunan.

Tapi nampaknya, Zahid Hamidi telah melawan arus!masih menganggap dengan politik ugut dan dendam masih relevan dengan Umno.

Zahid Hamidi mengarahkan semua agensi dan jabatan yang berkaitan di bawah kerajaan pusat supaya tidak hadir sebarang mesyuarat dengan kerajaan Perak. Zahid juga telah mengeluarkan arahan bahawa beliau tidak mengiktiraf borang yang ditandatangni atau disahkan oleh JKKK yang dilantik oleh kerajaan negeri.

Tak tahulah apa pasal Zahid tak semena-mena nak marah sangat ke kerajaan negeri Perak. Adakah ini juga satu strategi untuk menampilkan diri menjelang pemilihan Umno Mac depan? Calon naib presiden le katakan.

Sama-samalah kita mengharapkan agar Umno akan melantik lebih ramai lagi menteri atau pemimpin yang berfikiran kolot macam zahid supaya kebencian orang ramai semakin bertambah kepada Umno. Biar orang ramai semakin meluat dengan Umno untuk mempercepatkan lagi saat Umno menuju ke penghujung hayat....Secara tak langsung akan memudahkan Kerajaan Pakatan Rakyat untuk mengekalkan kerajaan yang dikuasai sekarang dan merintis jalan untuk mara mengusai kerajaan pusat. Tahniah dan syabas kepada Zahid!

1 comment:

ALI MAIDIN said...

Presiden MPP tanpa nama dalam blog. Ada projek besar ke ada jawatan besar?. Ha ha