24 January 2009

SIAPA LAGI BERANI LAWAN SAMY VELLU?



Jika ada anugerah pemimpin politik yang dianggap mempunyai 'daulat', Samy Vellu layak menggondolnya. Siapa pun tak boleh kacau dan lawan presiden MIC ini. Siapa-siapa yang berani buka mulut nak cabar Samy Vellu seperti mencari penyakit.

Itulah kehebatan Samy Vellu, walaupun sebelum ini kata tak kisah biarpun 100 orang nak bertanding jawatan presiden MIC. Tapi ternyata MIC cakap tak serupa bikin!Bikin tidak serupa cakap!

Terbaru bekas Naib Presiden MIC, Datuk M. Muthuppalaniappan yang mengumumkan hasrat untuk mencabar Datuk Seri S. Samy Vellu dalam pemilihan Presiden Mac ini telah dipecat berkuat kuasa serta-merta.

Bekas Pengerusi MIC Negeri Sembilan itu dipecat atas beliau mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang didakwa telah memudaratkan parti itu.

Muthuppalaniappan mengesahkan yang beliau telah menerima surat pemecatan itu daripada Jawatankuasa Disiplin MIC hari ini.

Dalam pada itu, Pengerusi Jawatankuasa Disiplin parti, Tan Sri G. Vadiveloo juga mengesahkan pihaknya telah mengeluarkan surat bertarikh 21 Januari lalu berhubung pemecatan kepada Muthuppalaniappan.

Bagus juga Samy Vellu bersikap macam tu, biar lebih ramai orang India menyertai Pakatan Rakyat. Samy Vellu seperti tidak pernah belajar gelombang 'Makhal Sakhti' yang melanda MIC dalam pilihanraya umum lalu. Apa-apapun tahniah dan syabas kepada Samy Vellu yang berani mempertahankan kedudukannya tidak seperti ada sebuah parti di dunia ini, presidennya baru kena gempak sikit dengan timbalannya terpaksa mengalah!

1 comment:

LESONGINDEK said...

Tuan Angkasanuri,

Bior le kedia ,itu isu dan masalah dalam gerombolan dia. Lama - lama dia turun juga. Masa akan menentukan. Ikut ke dia tak mengubah pun harga pisang dipasaran.


TK.