20 January 2009

TIADA MAAF BAGIMU!!!!!


Israel akhirnya terpaksa mengundurkan tenteranya dari Genting Gaza. satu kemenangan moral untuk pejuang Islam Palestin. Kelmarin, perdana menteri regim pengganas zionis Ehud Olmert dengan nada selamba memohon maaf atas tindakan ketenteraan tentera yahudi itu kepada penduduk Islam Palestin.

Maaf? Tiada maaf bagimu! Senang-senang je nak mohon maaf. Inilah manusia yang lebih teruk dan keji daripada haiwan. Haiwan pun ada perasaan belas kasihan dan simpati. Tetapi inilah bangsa yahudi yang dilaknat oleh Allah seperti dalam Al Quran.

Setelah ribuan nyawa terkorban, banyak kediaman musnah dan ramai yang kehilangan ahli keluarga dan harta benda tindakan memohon maaf adalah sekali lagi bukti penghinaan kepada umat Islam. Tindakan yang biadab dan kurang ajar.

Saya menyeru dan mengesa terutama diri saya, ahli keluarga dan sahabat handai serta sesiapa sahaja yang bersimpati dengan nasib umat Islam palestin agar terus menggerakan usaha bantuan dan sumbangan kepada penduduk di Gaza.

Tindakan boikot perlu dilaksanakan berterusan tanpa noktah sebagai pengajaran kepada bangsa yang tidak bertamadun ini. Walaupun selepas ini bakal menyusul perjanjian damai dan sebagainya, bangsa yahudi adalah bangsa yang tidak boleh diberi muka sama sekali seperti yang dinyatakan dalam Al Quran (contoh Al Baqarah: 120 )mereka akan terus memusuhi dan memerangi kita apabila umat Islam leka.

Tindakan boikot perlu bermula dari rumah kita sendiri, sebelum kita menggerakkan rakan-rakan kita yang lain. Apa perlu kita menggunakan barangan Amerika seperti colgate, maggi,Nestle, Gardenia, Danone kalau di pasaran hari ini cukup banyak alternatif dan produk daripada umat Islam. Jika kita masih menggunakan produk ini, sebenarnya ia menggambarkan diri kita yang hanya pandai cakap banyak dan suruh orang lain buat kebaikan tetapi kita sendiri tak nak lakukan. Samalah kita seperti orang yang cakap tak serupa bikin.

Mereka yang suka cakap tak serupa bikin diberi peringatan dan amaran oleh Allah SWT:

Wahai orang-orang yang beriman kenapa kamu mengatakan tapi kamu tidak kerjakan maka amat besar kemurkaan Allah kepada mereka yang mengatakan tetapi tidak dilaksanakan ( As -Soff : 2 )

1 comment:

Anonymous said...

Memang terlalu sukar menerima kemaafan darpada israel yang terang-terang telah mencabuli hak dan tanah serta jiwa rakyat Palestin di Gaza. Seperti mana mereka tidak redha dengan Islam, seperti itulah Islam takkan redha dengan mereka. Mereka lebih hina daripada babi.