01 February 2009

DUA ADUN PKR LETAK JAWATAN: MARI-MARI KITA LIHAT SIAPA YANG KENAAA...

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V Sivakumar hari ini mengumumkan, beliau telah menerima surat peletakan jawatan dari Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Behrang, Jamaluddin Mat Radzi dan Adun Changkat Jering, Osman Jailu.

Beliau menerima surat peletakan jawatan mereka melalui faks pada kira-kira jam 5.45 petang di kediamannya, kata beliau.

Jamaluddin dan Osman juga merupakan ahli exco kerajaan negeri Perak.
"Mereka telah meletak jawatan sebagai Adun, berkuatkuasa serta-merta," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dengan itu, Sivakumar mengisytiharkan kerusi Dun Behrang dan Changkat Jering telah kosong dan dua pilihan raya kecil akan diadakan tidak lama lagi.

Setelah tewas teruk di Permatang Pauh dan tewas mengejut di Kuala Terangganu dalam pilihanraya kecil sebelum ini Umno dijangka akan menerima sekali lagi tekanan untuk berhadapan dengan dua lagi siri pilihanraya kecil.

Pihak PR dijangka tidak berdepan dengan masalah yang rumit dari segi kerjasama dan perpaduan dalam pakatan berbeza dengan Umno yang pastinya berdepan dengan tekanan hebat akibat pergeseran, pergolakan dan perbalahan yang berlaku dalam Umno sekarang.

Tindakan kedua-dua Adun yang sebelum ini dikatakan akan melompat ke BN tidak menjadi kenyataan sebaliknya Umno menerima tamparan akibat perletakan jawatan tersebut. Surat perletakan jawatan itu telah ditanda tangani pada bulan Mac lalu sebagai 'aku janji' untuk setia bersama kerajaan PR. Mana-mana Adun PR yang melompat parti telah bersetuju untuk meletak jawatan dalam surat yang telah ditanda tangani. Jadi terbongkarlah punca kenapa pada peringkat awal Jamaluddin Mat Radzi ingin menjadi calon bebas. Kini mereka mereka yang bercita-cita merampas kerajaan PR terperangkap dalam permainan mereka sendiri.


Untuk babak dan aksi seterusnya mari kita tunggu dan saksikan...Jom mari-mari kita lihat siapa yang kenaaaaa....Tuan Nobisha...panadol active fast ada stock lagi tak di Perak???

No comments: