26 March 2009

KHIR TOYO: SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA...


Malang sungguh nasib mantan MB Selangor ini, Datuk Seri Khir Toyo, setelah hilang kerusi MB kepada Pakatan Rakyat dalam PRU ke 12 lalu kini hilang peluang untuk menduduki kerusi ketua pemuda Umno.

Malah malang bakal terus menimpa dengan siasatan terbuka yang dijalankan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat). Pelbagai pendedahan demi pendedahan pemborosan dan dakwaan penyelewengan yang dilakukan oleh Khir Toyo dan isterinya sepanjang menjadi MB Selangor. Di antara pendedahan tersebut jam tangan bernilai hampir RM 160,000 ribu, jaket RM3,600, beg tangan isteri RM 23,000 yang dibeli dengan menggunakan dana negeri sebagai 'hadiah' kepada Khir Toyo dan isteri.

Saya yakin SPRM tidak akan berbuat apa-apa walaupun dah bertimbun-timbun dakwaan salah laku rasuah dikemukakan. Lagipun rasuah yang didakwa melibatkan Khir Toyo tidak melibatkan seekor lembu pun! Tetapi kalau seorang penjawat awam terima hamper 'jajan' pun boleh didakwa SPRM kalau mengikut Pekeliling Perkhidmatan Awam.

Walaupun SPRM tidak bertindak, tetapi pendedahan ini sudah cukup untuk 'menelanjangkan' siapa sebenarnya Khir Toyo yang selama ini bercakap seperti orang yang cukup anti dan jijik dengan rasuah.

Apa yang menimpa Khir Toyo umpama sudah jatuh ditimpa tangga, dihempap pula pasu bunga dan kemudian terpijak pula ta _ _ ayam!

2 comments:

Atan said...

Alhamdulillah. Ketidakmahuan perwakilan kepadanya seharusnya menyedarkannya. Akan mencari bomohkah dia supaya dia tidak terus ditelanjangi?

Anonymous said...

"..terpijak ta.. ayam.." - thats a good one.


like people say: "what come around will turn around".

itulah, suka sangat pada penyapu, dapatlah silanya!