24 March 2009

MACAM-MACAM TAKTIK KEMPEN MENJELANG PEMILIHAN UMNO

Macam-macam kempen pelik pemimpin umno menjelang pemilihan Umno yang bakal berlangsung malam ini hingga hujung minggu ini.

Dalam ramai-ramai pemimpin Umno tersebut,Dato Syed Hamid Albar selaku Menteri dalam Negeri ,melakukan kempen yang agak agresif untuk jawatan Naib Presiden Umno dengan mengarahkan polis bertindak melampaui batas dalam ceramah anjuran pembangkang di Perak dan Kedah malam tadi.

Tidak cukup dengan itu, KDN pula digunakan untuk menyekat penerbitan Harakah dan Suara Keadilan tanpa sebarang alasan dan surat tunjuk sebab seperti kebiasaan.

Di beberapa tempat di Seremban pula, entah 'kutu rayau' mana yang mengambil upah menampal poster Najib dengan kaitan skandal yang sedang dihadapi berkaitan isu Altantuya. Nampak tak cerdik sangat Pakatan Rakyat kalau ini dilakukan oleh mereka. Persoalannya siapa yang melakukannya? Bukankah Seremban itu berjiran dengan Rembau?

Tan Sri Muhamamad Md. Taib pula tak habis-habis dengan isu murahan isu budak tadika. Kononnya budak tadika dipaksa belajar di bawah pokok dan bawah khemah kerana Kerajaan Pakatan Rakyat bertindak menutup tadika-tadika kemas.

Kepada pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat saya nasihatkan usahlah 'ambil hati' sangat dengan Hamid Albar dan Md. Taib serta mereka yang sewaktu dengannya. Lepas pemilihan Umno nanti senyap le balik tu....(agaknya lah...).

No comments: