17 March 2009

UMNO MELAKA AKAN MENDERHAKA?

Pagi tadi berlansung satu perjumpaan yang melibatkan pimpinan Umno Melaka di kediaman rasmi Ketua Menteri, Datuk Seri Ali Rustam di Seri Bendahara Bukit Katil Melaka.

Perjumpaan ini berkait rapat dengan spekulasi bahawa Ali Rustam yang juga Naib Presiden Umno dan Pengerusi Perhubungan Umno akan berdepan tindakan penggantungan daripada Jawatankuasa Disiplin Umno yang akan membuat keputusan tidak lama lagi.

Kebanyakan pimpinan Umno negeri bersedia berdiri teguh mempertahankan Ali Rustam. Malah terdapat seorang pimpinan Umno negeri yang bersedia untuk menggerakkan bantahan sekiranya Ali Rustam dihukum oleh lembaga Disiplin petang ini.

Dalam mesyuarat Bahagian Umno yang lalu, bahagian-bahagian Umno di Melaka memberi undi dan sokongan 'solid' kepada Ali Rustam dalam bertanding jawatan timbalan presiden Umno.

Kita sama-sama tunggu dan lihat adakah orang Umno Melaka akan berani 'menderhaka' terhadap keputusan Jawatankuasa Lembaga Disiplin Umno. Adakah Hang Jebat moden akan muncul lagi pada alaf 21 ini?

2 comments:

Anonymous said...

UMNO Melaka takkan derhaka...sebab? Melaka takde raja...

angkasanuri said...

Emmm...kalau tanya Melaka mereka tahu ada orang mengaku waris sultan Melaka...Kat Melaka walaupun tak ada raja tapi ada banyak istana...Istana Melaka, Istana budaya dll......