12 May 2009

NIZAR DAN 8 EXCO PAKATAN RAKYAT KEMBALI BERTUGAS HARI INI



Setelah 96 hari dinafikan hak sebagai Menteri Besar, Menteri Besar Perak Dato seri Ir Nizar Jamaludin dan lapan orang Exco yang dilantik oleh kerajaan Pakatan Rakyat memasuki bangunan Darul Ridzuan sebentar tadi dengan kawalan ketat pihak polis.

Semua wartawan dan media tidak dibenarkan masuk oleh polis untuk membuat liputan.

Dalam perkembangan yang berkaitan, Mesyuarat Exco Kerajaan Perak yang berlangsung malam tadi turut membuat keputusan menggantung Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri, Setiausaha Kewangan Negeri dan Setiausaha Kerajaan Negeri yang selama ini menjadi dalang utama kekacauan politik di Perak. Tindakan ini adalah wajar kerana pegawai-pegawai kanan kerajaan berkenaan telah bertindak melampaui tugas serta menjadi tali barut kepada Umno@BN di Perak.

Kepada pemimpin Umno@BN dinasihatkan agar mengkaji kembali kitab undang-undang yang menjadi sanjungan dan rujukan mereka selama ini serta mencari peguam yang lebih cerdik tentang pelembagaan dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Perak sebelum melakukan tindakan bodoh yang akhirnya memalukan mereka sendiri seperti sekarang.

No comments: