11 May 2009

UMNO BERKABUNG SEMPENA ULANGTAHUN KE 63


Hari ini merupakan ulang tahun Umno ke 63. Biasanya bila sebut pasal menyambut ulang tahun, setiap orang pasti gembira. Lebih-lebih lagi dapat pelbagai hadiah dan ucapan tahniah sambil potong kek. Majlis ulang tahun lebih bermakna jika ahli keluarga sahabat taulan jauh dan dekat turut datang meraikannya.

Tetapi ulang tahun ke 63 yang disambut di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) malam ini yang turut dihadiri oleh Presiden dan Perdana Menteri 1 Malaysia disambut dalam noktah duka. Semua ini dapat diduga apabila Mahkamah Tinggi membuat keputusan yang ibarat halilintar yang menusuk jiwa terutama pemimpin-pemimpin Umno. Majlis sambutan Ulang Tahun ke 63 kali ini tidak ceria umpama majlis perkabungan dan umpama mengahadiri majlis kematian.

Itulah padahnya apabila setiap tindakan tidak berfikir panjang, dibuat secara tergesa-gesa, gopoh gapah serta menzalimi rakyat. Ingatlah doa orang yang dizalimi tidak ada hijab di sisi Allah SWT. Di dunia lagi Allah SWT sudah tunjukkan...Di akhirat nanti azabnya tidak terperi...Insaflah wahai Umno...Rakyat menolak kepimpinan yang menipu dan menganiaya serta menindas rakyat...Insyallah kebenaran akan datang dan kebatilan akan lenyap binasa.

No comments: