07 May 2009

UMNO SENGAJA MENEMPAH KERANDA DAN MENGGALI LUBANG KUBUR MEREKA SENDIRI


Saya bertanya pada diri sendiri kenapa Umno bertindak membuta tuli di Perak?Siapakah yang telah menasihati Umno untuk bertindak seperti kebudak-budakan di Perak? Apa yang berlaku tidak layak diingat dan dikenang sebagai sejarah negara kerana ia akan menyebabkan generasi akan datang menggelakkan tentang kedunguan golongan yang mendakwa sebagai golongan pembaharuan 1 Malaysia.

Apa yang dilakukan oleh Umno seperti sengaja menempah keranda untuk mereka dikafankan lebih awal dalam kamus politik negara. Berdasarkan sembang-sembang dengan beberapa rakan yang masih setia dalam Umno mereka hanya mampu mengeleng-geleng kepala menyaksikan kebodohan pemimpin mereka sendiri seperti yang ditunjukkan di Dun Perak hari ini.

Apa yang berlaku di Perak hari ini akan terus memarakkan keazaman majoriti rakyat di negara ini untuk menolak Umno buat selama-lamanya. Sudah terlambat bagi Umno untuk membuat perubahan atau cuba menakut-nakutkan rakyat. Mereka boleh menangkap dan menyumbat siapa sahaja ke dalam lokap dan penjara. Mereka juga boleh menipu dengan mendabik dada dengan mengatakan mereka berjaya pada hari ini tetapi mereka tidak mampu untuk memujuk rakyat agar kembali menyokong Umno.

Apa yang dilakukan Umno hari ini umpama membina keranda mereka sendiri untuk disumbatkan ke dalam liang lahad, dikambus dan ditalkinkan untuk dulu kini dan selamanya...




No comments: