05 May 2009

UMNO TERUS MENCARI KAMBING HITAM DI PENANTI

Belum pernah berlaku dalam sejarah penubuhan Umno, keputusan bertanding dalam pilihanraya umum atau kecil dibuat dalam jangka waktu yang begitu lewat seperti di Penanti.

Jika sebelum ini, Umno cuba menggunakan SPR untuk menggagalkan pilihanraya kecil di Penanti tetapi usaha tersebut gagal berikutan pelbagai desakan dan kritikan kepada SPR supaya tidak menjadi kuda tunggangan Umno.Maka Perdana Menteri 1 Malaysia berkata, Biro Politik Umno yang beliau pengerusinya yang akan buat keputusan. Tetapi Biro politik Umno juga tak dapat buat keputusan. Sekoyong -koyong kemudian semasa berada di Sabah hari ini Perdana Menteri 1 Malaysia berkata, Majlis Tertinggi BN yang beliau juga pengerusinya yang akan buat keputusan bertanding atau tidak.

Tak tahulah mungkin lepas ini Perdana Menteri 1 Malaysia terpaksa berjumpa ahli nujum, bomoh dan pawang seperti di Perak untuk buat keputusan Umno bertanding atau tidak di Penanti jika MT BN juga tak dapat buat keputusan . Kalau payah sangat...baling je dadu...habis cerita...

No comments: