05 June 2009

PEWAKILAN MENGUNDI UNTUK MENENTUKAN HALA TUJU PAS


Setelah berhenti rehat untuk solat Jumaat dan makan tengahari, kira-kira 1000 perwakilan Pas dari seluruh negara akan mengundi untuk memilih calon timbalan Presiden dan tiga orang naib presiden serta Ahli Jawatankuasa Pas Pusat.

Keputusan pemilihan dijangka akan diketahui pada malam ini. Siapa pun yang terpilih mereka akan memikul amanah yang sangat besar untuk menterjemahkan tema ucapan dasar Presiden Tuan Guru Dato Hj. Abdul Hadi Awang iaitu Islam Memimpin Perubahan. Apakah perwakilan akan mengekalkan muka-muka lama atau membuat keputusan berani untuk memberi mandat kepada muka-muka baru.

Pemilihan kali ini penting sebagai persediaan untuk menyediakan satu gandingan mantap di dalam Pas untuk digabungkan dengan Pakatan Rakyat sebagai persediaan untuk mengambil alih teraju kepimpinan negara yang sebelum ini dikuasai oleh Umno@BN lebih setengah abad yang lalu.

1 comment:

Tuk Ketuo said...

Agaknya apa masalah orang dalam PAS yang sibuk sangat nak berpadu nak bersatu, nak tidur sebantal dengan umNO, dah banyak sepak terajang dan hinaan umNO terhadap PAS tapi pemimpin PAS (beberapa kerat) yang tak sedar diri masih dilihat macam orang gila talak.

Agaknya ada habuan besar kot atau pun tender tender yang bakal menjadikan kaki gila talak nih kaya raya, tak rugi kalau tak rapat dengan umNO yang memang terang terang takda niat nak jaga agama yang kita sayangi ni.

Jangan la termakan dakyah kononya berdosa sangat kalau tak jalinkan hubungan dengan umNo
suruh umNo tu berubah dulu jaga agama ni macam jaga nyawa diorang baru boleh cakap banyak...

Amaran kepada kaki gila talak dalam PAS kalau tak nak hilang penyokong buat la kerja tak senonoh.