05 September 2008

SATU LAGI PEMBAZIRAN BN


 

Langkah BNBBC ( Kelab Penyokong Ahli Parlimen Barisan Nasional ) mewajibkan semua ahli parlimen BN menyertai 'lawatan' atau Retreat dari 7 hingga 19 September di luar Negara menunjukkan satu lagi bukti pembaziran yang dilakukan oleh BN dengan menggunakan wang rakyat.

Arahan yang dikeluarkan oleh BNBBC secara tergesa –gesa ini menunjukkan bahawa BN tidak peka dengan masalah ekonomi dan langkah berjimat cermat yang kononnya selama ini mereka perjuangkan.

Mengapa perlu ke luar Negara ? Adakah di dalam negara sudah tidak lagi mempunyai hotel bertaraf 5 @ 6 bintang serta tempat –tempat yang menarik untuk diadakan 'retreat' ?

Bayangkan berapa kos yang terpaksa ditanggung untuk seramai semua ahli parlimen BN meliputi kos tambang kapal terbang, sewa hotel, makan minum dan perbelanjaan lain sepanjang 'lawatan' tersebut. Ini belum termasuk duit poket dan pelbagai tuntutan lain.

Alangkah baiknya, kos yang dijangka mencecah jutaan ringgit itu digunakan untuk membantu golongan fakir miskin atau mereka yang kurang bernasib baik di bulan Ramadhan ini.


 

No comments: