22 November 2008

ISU PERALIHAN KUASA WANITA:SIAPA SEBENARNYA YANG GILA?-MALAYSIAKINI


Rafidah menafikan beliau gila kuasa dan jawatan dalam kabinet sehingga tidak mengikut kehendak akar umbi( ubi kayu?) supaya peralihan kuasa dalam wanita Umno dipercepatkan kepada Shahrizat.

Saya bersetuju dengan Rafidah bahawa beliau tidak gila. Sebaliknya Umno hari ini yang sebenarnya yang semakin gila.Apa tidak gilanya, dalam sekelip mata sokongan padu yang diberikan kepada Rafidah berubah secara tiba-tiba. Akibat gila kuasa Jawatankuasa Lembaga Disiplin Umno tidak menang tangan menerima aduan dan membuat siasatan tentang gejala rasuah yang berluasa. Disebabkan kerana gila kuasa maka berlaku adegan baling kerusi di Mesyuarat Bahagian Umno Seremban. Tidak menghairankan apabila gejala gila kuasa semakin menjadi-jadi dalam Umno, Datuk Rais Yatim mencadangkan jawatan dalam Umno ditender.

Mantan Presiden mereka, Tun Dr. Mahathir meramalkan Umno akan tewas dalam pilihanraya umum akan datang disebabkan penyakit gila kuasa dan rasuah yang semakin tidak terkawal dalam Umno.

Walau bagaimanapun yakinlah, orang gila sama sekali tidak akan mengaku dirinya gila. Begitulah penyakit 'kegilaan' yang sedang melanda Umno sekarang. Jika tidak dirawat, bukan sahaja boleh mengancam diri tetapi yang lebih dibimbangi membahayakan orang lain. Negara berada dalam keadaan bahaya jika mereka yang 'gila kuasa' dalam Umno terus diberi mandat untuk memimpin negara.

1 comment:

Anonymous said...

Semua gila kuasa..
Gaduhlah korang rebut kuasa..