01 February 2009

KERAJAAN PERAK BERTUKAR TANGAN HARI INI?

Berita yang sedang panas sekarang ini di Perak. Masing-masing sedang mengikuti perkembangan terkini di Perak berikutan ada usaha BN untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak.

Bagi saya semua penyokong PR tidak perlu bimbang. Menukar kerajaan tidak semudah seperti yang disangkakan bukan seperti nak tukar pakaian. Nak tukar kereta baru pun ada proses dan prosedurnya bukannya mudah-mudah macam tu je dapat kunci, start enjin terus jalan.

Bagi saya PR hari ini cukup kuat dan mantap sama ada di peringkat negeri dan nasional. Sokongan rakyat juga cukup padu di semua peringkat lapisan masyarakat dan bangsa. BN melakukan kesilapan besar jika cuba menggunakan teknik 'silap mata' atau taktik kotor untuk menggugat kerajaan PR Perak. Jika itu dilakukan BN dan Umno sebenarnya mempercepatkan lagi proses kejatuhannya di peringkat nasional.

DYM Sultan Perak dan Raja Muda adalah raja yang terdidik dan tegas serta akan melaksanakan keadilan mengikut lunas undang-undang dan pelembagaan dalam memastikan kerajaan yang mendapat mandat rakyat dipertahankan. Saya cukup yakin kerajaan PR di peringkat nasional dan negeri mempunyai opsyen yang tidak terduga oleh pemimpin Umno dan BN jika mereka terus bermimpi untuk menumbangkan kerajaan PR di Perak dan negeri-negeri lain.

Kepada semua teruskan doa dan sokongan Insyallah kerajaan yang ada akan dapat dipertahankan.

3 comments:

zali said...

hai labu...

hari tu awak bertepuk sorak gembira kenapa tiba-tiba nak menangis meraung tak tentu hala...

negeri nak di ambil orang ya...

angkasanuri said...

kita tengok siapa yang jadi labu labi...saya optimis 100% umno tak kan berjaya...

zali said...

ya...tungguuu...