27 March 2009

KHIR TOYO MULA CARI KAMBING HITAM


Setelah puas memainkan isu lembu korban di Selangor , Khir Toyo kini beralih kepada kambing pula. Kambing bukan sebarang kambing tetapi kambing hitam!
Semua ini gara-gara kerana tewas dalam persaingan jawatan Ketua Pemuda Umno. Khir Toyo menyalahkan Pakatan Rakyat yang menjadi punca beliau tewas. Ehh...Bila pulak ada perwakilan pemuda dari Pakatan Rakyat yang mengundi di PWTC baru-baru ini?

Beliau menyalahkan isu yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat seperti wang Balqis dan isu rasuah yang sedang disiasat sekarang.

Sudah-sudahlah tu Khir Toyo, itulah namanya berpolitik ada masa di atas ada masa di bawah. Ada masa menang dan ada masa kalah. Tak kan pokok boleh bergoyang kalau tak ada angin, ribut dan badai!

Nampaknya Khir Toyo tidak dapat menerima hakikat bahawa beliau ditolak oleh pemuda Umno secara majoriti. Tekanan beliau lebih hebat kerana sedang berdepan dengan siasatan dari kerajaan Pakatan Rakyat. Kalau tak buat salah tak guna merasa gentar! Berani kerana benar! Gunalah kedudukan beliau sebagai Adun dan Ketua Pembangkang untuk menjawab segala tuduhan yang dihadapi. Lagipun, beliau boleh melantik peguam yang hebat-hebat dengan 'kekayaan' yang dikumpulkan selama ini untuk menjawab atau menyaman pihak berkenaan jika tuduhan itu fitnah dan palsu.

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

bagus la.. sedar kalah sebab PR... heheh abes kalau sebab PR khir nak buat ape?