20 November 2008

CALON KETUA WANITA UMNO:DUA-DUA SAMA JE..-MALAYSIAKINI


Akhirnya Shahrizat menamatkan segala spekulasi dengan mencabar Rafidah sebagai ketua wanita Umno. Pertembungan kali ini dianggap lebih sengit berbanding pertembungan di antara Rafidah dan Siti Zaharah sebelum ini.Ibarat buku bertemu ruas. Rafidah mendapat 117 pencalonan dan Sharizat pula mendapat 73 pencalonan. Jumlah pencalonan yang cukup meyakinkan bagi kedua-dua calon yang bertanding.

Apa kelebihan dan keistimewaan kedua-dua calon ini? Adakah Shahrizat bakal membawa reformasi dalam wanita Umno? Pada pandangan saya dua-duanya sama sahaja.Tidak ada sesuatu yang istimewa kepada gaya kepimpinan Sharizat. Malah siapa pun yang menang akan berhadapan dengan tugas yang sangat berat menyatukan semula wanita Umno yang semakin bergolak dan berpecah. Siapa pun yang menang terpaksa menerima hakikat bahawa akan terpaksa menjadi nakhoda kepada kapal yang hampir nak karam. Silap langkah dengan nakhodanya sekali akan tenggelam.

Pertembungan dan pertarungan yang bakal berlaku merebut jawatan wanita Umno bakal 'menyerikan' lagi kegawatan dan kemelut yang sedang berlaku dalam Umno. Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir menyifatkan apa yang sedang berlaku dalam Umno akan menyebabkan Umno akan tewas dengan lebih teruk dalam pilihanraya umum akan datang. Rakyat sudak semakin mual dan muak dengan apa yang berlaku. Rakyat bakal memberi pengajaran yang paling berguna kepada Umno bagi memastikan Umno akan terkubur untuk dulu kini dan selamanya.


1 comment:

Hamdan said...

Akhirnya Shahrizat bertanding juga untuk menentang Kak Pidah otai. Ini membolehkan Kamilia menang tanpa bertanding untuk jawatan Naib Ketau Wanita UMNO... Tahniah...