20 November 2008

SOKONG BAWA REBAH-MALAYSIAKINI


Itulah yang yang dapat digambarkan apa yang berlaku dalam Umno.Pemimpin semasa berkuasa disanjung dan dijulang. Apa yang dikatakan semua betul belaka tidak ada cacat dan cela.Ke mana pergi akan diekori walaupun terpaksa meninggalkan anak dan bini serta suami.

Sebaliknya pemimpin mereka bila sokongan semakin hilang, kuasa dah mula kurang dan kedudukan tidak lagi terbilang masing-masing sudah mula tunjuk belang dan temberang.

Lihatlah apa yang berlaku kepada mantan Presiden Umno, Tun Dr. Mahathir. Apa yang berlaku kepada beliau hari ini? Begitu juga kepada Pak Lah. Belum lagi turun kuasa dan masih jadi PM dan presiden Umno sudah mula nampak gelagat pengampu sebelum ini yang sudah mula tersipu-sipu dan menjauhkan diri.

Samalah juga apa yang berlaku kepada Rafidah. Dalam sekelip mata sokongan boleh berubah. Jadi apa yang Umno perjuangkan selama ini? Tidakkah 'pejuang-pejuang' Umno tulen melihat semua ini? Kepada mereka terutama golongan tidak berparti atau atas pagar yang telah 'terundi' atau mengundi Umno adakah anda hendak pilih pemimpin seperti ini dalam pilihanraya akan datang?

Berbeza apa yang berlaku dalam Pakatan Rakyat amnya dan Pas terutamanya. Pemimpin yang berkuasa dihormati yang pergi tetap diingati. Walaupun sejarah telah membuktikan bahawa terdapat bekas pimpinan Pas yang pernah menyertai parti lawan seperti seperti Nakhaie Ahmad tetap dia tetap dihormati dan tidak diaibkan sebegini rupa seperti yang berlaku dalam Umno.Ketokohan pimpinan terdahulu tetap dikenang dan dijadikan panduan sepanjang zaman.

Apa yang berlaku jelas menunjukkan sokongan dalam Umno adalah sokongan membawa rebah. Mereka sudah hilang teras dan matlamat perjuangan yang kononnya membela Melayu. sebaliknya Melayu makin ketinggalan dalam serba serbi. Melayu hanya menjadi juara dalam budaya negatif seperti jenayah, penceraian dan buang anak. Aset dan hartanah Melayu semakin susut dan surut gara-gara sikap tamak haloba pemimpin yang buas dan rakus mengumpul kekayaan dan gila kuasa.

Nama Melayu pun sudah semakin hilang. Apa lagi yang ada pada Melayu hari ini? Ohh..ada Keretapi Tanah Melayu..Patutlah Hang Tuah kata 'Tak Melayu Hilang Di dunia'.

Jadi kembalilah kepada pimpinan yang memperjuangkan keadilan dan menjaga kebajikan. Pilih pemimpin yang amanah dan bertanggungjawab. Pilih pemimpin untuk menyelamatkan kita kehidupan di dunia dan di akhirat.

No comments: