09 November 2008

GILIRAN ARTIS MANA PULA SELEPAS INI?-MALAYSIAKINI


Lepas satu satu kisah artis Malaysia disiarkan di media massa. Kalau yang elok-elok tak apalah juga. Ini asyik-asyik kisah artis bercerai. Sebelum ini media yang sama memaparkan kisah pasangan seleberiti yang berkahwin secara besar-besaran. Hantaran berpuluh ribu, hadiah hantaran bukan calang-calang dari jenama mahal-mahal.Tapi sayang semuanya hanya sekejap sahaja, tak mampu bertahan lama.

Mula-mula kisah penceraian Yusry KRU-Erra Fazira yang sebelum ini menggegarkan dunia artis dengan 'wedding of the year'. Terbaru konflik pasangan pelakon terkenal Norman-Abby Abadi yang semakin menemui jalan buntu. Hari ini kisah konflik rumah tangga pelakon Nasrizal Ngasri atau Bell pula mendapat tempat.

Apa nak jadi sebenarnya? Siapa yang harus dipersalahkan dalam hal ini?Media atau artis berkenaan?Akan datang perkahwinan artis produk Akademi Fantasia Mawi-Shikin sekali lagi akan menengelamkan berita-berita lain. Semua akhbar dan stesen TV akan terfokus ke sana. Malah ada syarikat TV dikhabarkan telah mendapat hak siaran perkahwinan artis berkenaan yang menjangkau jutaan ringgit.Didoakan mereka bahagia dan kekal ke anak cucu.

Memang jodoh dan pertemuan ditentukan oleh Allah SWT tetapi manusia diberi peluang untuk membuat pilihan. Sebagai panduan Islam melalui Nabi SAW mengajar agar memilih pasangan berdasarkan 4 perkara:

1.Agama
2.Keturunan
3.Harta
4.Kecantikan


Islam menyarankan pilih dan beri keutamaan yang pertama Insyallah bahagia dan selamat dunia dan akhirat.

Apa yang lebih penting jadikan Islam sebagai panduan dan pegangan hidup. Islam sebenar yang dibawa oleh Nabi SAW dan bukan ajaran baru seperti Islam Hadhari!Habis punah ranah umat jadinya hari ini. Hari ni, orang dah tak cakap lagi pasal Islam Hadhari kerana pelopornya Abdullah Badawi akan bersara tak lama lagi!Islam apa pula yang akan dibawa penggantinya, Najib. Islam Rosmahwi atau Islam Monggoliani? Sama-samalah kita tunggu nanti.Wallahualam.

No comments: