04 September 2008

APA YANG TERSIRAT DI SEBALIK ANGKA 15 OLEH PAK LAH

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata kerajaan bersedia menurunkan minyak sebanyak 15 sen lagi sekiranya harga minyak di pasaran dunia yang sekarang $ AS 109 terus turun.

Nampaknya Pak Lah cukup suka dengan angka 15 ni. Sebelum itu, beliau telah menurunkan harga minyak sebanyak 15 sen sewaktu pilihanraya umum Permatang Pauh. Kini bercadang turun lagi 15 sen. 15 15 = 30.

Macam kebetulan pula dengan angka 30 ni. Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini berulang kali menegaskan bahawa beliau memerlukan 30 kerusi parlimen dari BN untuk bentuk kerajaan baru. Sekarang DSAI cukup yakin beliau mempunyai lebih 30 kerusi untuk bentuk kerajaan baru.

Pengumuman Pak Lah menurunkan harga minyak 15 sen dulu dan 15 sen akan datang seolah –olah satu simbolik pada DSAI untuk merealisasikan pembentukan kerajaan baru menjelang 16 September nanti. Turun minyak sejumlah 30 sen bakal menyaksikan angka keramat 30 kerusi parlimen yang diperlukan oleh DSAI akan terlaksana menjelang fajar 16 September.

No comments: