16 January 2009

"JAHANAM YAHUDI","JAHANAM ISRAEL" "JAHANAM" AMERIKA BERGEMA DI MASJID AL ADZHIM

Masjid Al Adzhim, masjid negeri Melaka bergema dengan slogan anti yahudi dan Amerika. Ribuan umat Islam(tak dapat nak agak berapa tapi yang pastinya beribu) hadir menyatakan bantahan dan sokongan dalam demontrasi tersebut.

Demontrasi anjuran Dewan Pemuda Pas Melaka(DPPM) dipimpin oleh Ustaz Kamarudin Sidek iaitu ketua pemuda DPPM. Himpunan itu juga turut dihadiri oleh wakil Angkatan Muda Keadilan dan NGO.

Slogan jahanam yahudi, hancur Amerika dilaungkan dengan diselang seli dengan laungan takbir. Demontrasi ini merupakan antara demontrasi terbesar anjuran DPPP Melaka.

Dalam demontrasi itu juga kutipan derma kilat dilancarkan bagi disumbangkan kepada kerajaan Hamas Palestin.

Demontrasi ini berlangsung dalam suasana aman dan terkawal tanpa sebarang insiden buruk yang selalu digembar-gemburkan. Pasukan keselamatan juga dilihat memberi kerjasama dan mengawal demontrasi yang diadakan dengan baik.

Semoga sokongan dan bantuan kepada Umat Islam di Gaza Palestin akan berterusan dari kita semua umat Islam yang prihatin dengan nasib saudara seagama. Semoga Israel Yahudi laknatullah dan sekutu utamanya Amerika akan dibinasakan oleh Allah SWT.

Logo yahudi dan patung yahudi yang dibakar


Ustaz Kamarudin sedang menyampaikan ucapan mengecam Yahudi dan sekutunya


Ribuan umat Islam yang hadir menyatakan sokongan

Saudara Sofi / Blogger Mutaligat Ketua Penerangan Pas begitu bersemangat berpidato

ust Kamarudin memimpin bacaan doa sebelum bersurai

3 comments:

Anonymous said...

Dah pun selesai dengan selamat, tanpa ada perkara yang tak diingini. Terbukti pihak berkuasa tidak berat sebelah dalam menjalankan tugas mengawal perhimpunan secara aman ini. Ini mungkin kerana mereka yang berhimpun menjaga tat teertib mereka semasa membuat perhimpunan...

p/s: Ada juga pihak berkuasa (polis) kat Melaka. Ingat ada kat KT, yea angkasanuri...

angkasanuri said...

Tapi masa demo tadi polis ada seorang dua je...he..he...

. said...

Saudara,

Teruskan memperjuangkan isu ini. Saya melihat walaupun apa pun yang kita lakukan, Israel akan terus mengganas. Kita mengharapkan pertolongan Allah s.w.t. Berdoalah dan teruskan berdoa. Allah s.w.t. mendengar doa orang yang dizalimi.

Mengenai polis, mereka menjalankan tugas menjaga keselamatan negara. Kehadiran mereka adalah perkara biasa dalam mana-mana program.