22 January 2009

KHIR TOYO PERLU CERMIN DIRI DULU!


Hari ini Khir Toyo mendakwa mempunyai bukti yang mendakwa kes rasuah isu beli lembu korban oleh MB Selangor. Aduan dah dibuat kepada SPRM dan jika ada bukti kukuh dakwalah di mahkamah. Tak kira siapa sama ada dari BN atau PR.

Saya yakin hanya orang yang bersalah sahaja yang akan kecut perut bila dakwaan rasuah dikemukakan. Jika tak bersalah MB Selangor tak perlu gentar dan layan pun apa-apa dakwaan yang dibuat lebih-lebih lagi kalau dakwaan dibuat oleh pihak yang bergelumang dengan dakwaan rasuah!

Macam bagus je dengar bunyinya apabila Khir Toyo meminta MB Selangor mengosongkan jawatan sehingga siasatan dan dakwaan berkaitan rasuah selesai. Nak tanya sikit, Khir Toyo buat perkara yang sama ke masa dakwaan dan laporan rasuah yang berlambak-lambak dikemukakan kepadanya semasa jadi MB Selangor dulu? Kes isterinya dengan duit Balkis pun masih tak selesai-selesai lagi.

Dalam ilmu psikologi adalah biasa ada orang yang nak menutup kesalahan sendiri dengan menuduh orang lain yang bersalah ( Self mechanism) Teknik nak melepaskan diri! Mereka ini ibarat kuman seberang lautan dapat dilihat gajah depan mata tak nampak. Silap hari bulan, orang tu kena pijak dek gajah!

2 comments:

Anonymous said...

SIAPA JADI LEMBU KORBAN?

Unknown said...

selepas hal toyota camry dan isu Uitm,Khalid timbul lagi dengan satu lagi isu panas - lembu korban!.

tak pasti siapa yang mula-mula membawa hal ini ke pengetahuan umum (mungkin Khir Toyo).tetapi itu tak penting yang adalah benar atau tidak Khalid menyelewangkan wang dan menggunakan wang tersebut untuk pembelian daging korban.

hal ini perlu disiasat dengan teliti kerana ia melibat amal ibadah kita sebagai orang Islam.benda baik kena berpunca dari sumber yang sahih dan halal.