07 February 2009

DERHAKA PADA ALLAH VS DERHAKA PADA SULTAN

Sehari dua ini ramai betul yang cakap bab derhaka. Orang itu derhaka, orang ini derhaka. Begitu bersemangat dan berapi-api mereka yang bercakap tentang derhaka ini. Sehingga sanggup sinsing lengan dan hunus keris(tidak bersarung) untuk bertindak kepada mereka yang digelar si penderhaka.


Tetapi dalam sibuk-sibuk bercakap soal derhaka kepada sultan mereka ini seperti lupa tentang perbuatan menderhaka yang lebih besar. DERHAKA KEPADA ALLAH!


Mereka sanggup buat apa sahaja yang mendatangkan kemurkaan Allah tanpa mengira dosa dan pahala. Mereka ini adalah PENDERHAKA KEPADA ALLAH.


Apa hukumnya mereka yang menggunakan taktik kotor seperti rasuah dan mengugut orang lain untuk berkuasa - MEREKA ADALAH PENDERHAKA KEPADA ALLAH!


Apa hukumnya mereka yang memerintah dengan cara yang menipu dan mengkhianati amanah rakyat- MEREKA ADALAH PENDERHAKA KEPADA ALLAH!


Apa hukumnya dengan memfitnah dan bercakap bohong - MEREKA ADALAH PENDERHAKA KEPADA ALLAH!


Apa hukumnya menzalimi orang Islam yang tidak berdosa- MEREKA ADALAH PENDERHAKA KEPADA ALLAH!


Kepada mereka yang berbuat zalim, melakukan kemurkaan kepada Allah, ingatlah.... kamu mungkin selamat di dunia tetapi hukuman kepada mereka yang MENDERHAKA KEPADA ALLAH azabnya tidak terperi di akhirat nanti.

2 comments:

Pak Oncu said...

Beb, gua nak cilok lu punya entry ni,,, nak gua letak dalam blog gua,, lu punya link gua bubuh sekali,,, sorry beb,,,,

angkasanuri said...

Ciloklah Pak Oncu asal bahagia!!