08 February 2009

MANA HUJAH DAN FAKTA "KERAJAAN BN' SAH?

Sehingga hari ini saya masih belum menemui dan membaca sebarang hujah dan fakta bahawa 'kerajaan BN' di Perak adalah sah. Semua media dan blog pro umno sehingga hari ini masih belum dan gagal mengemukakan fakta dan peruntukan undang-undang serta pelembagaan tentang 'keabsahan' 'kerajaan BN' di Perak. Setakat ini hanya logik akal dan pandangan yang bersifat emosional sahaja untuk mengesahkan 'kerajaan BN' di Perak.

Kalau setakat berhujah, Sultan dah restu dan BN dapat lebih kerusi itu hujah budak-budak sekolah. Begitu juga kalau setakat berkata, rakyat tak boleh menderhaka pada raja-raja Melayu itu hujah dalam kitab Sejarah Melayu yang saya belajar dulu!

Cabaran saya kepada mereka yang mengatakan 'kerajaan BN' adalah sah sila nyatakan dan kemukakan hujah berdasarkan undang-undang dan pelembagaan.

Jadi apa lagi yang ingin dipertahankan? Mereka tidak boleh melenting kalau dikatakan 'kerajaan BN' di Perak kerajaan Lanun, kerajaan zionis, kerajaan samseng atau menurut Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai kerajaan haram kerana BN dan Umno sehingga hari ini masih tidak mampu berhujah dari segi fakta dan pelembagaan untuk menghalalkan tindakan mereka di Perak.

Syabas dan tahniah kepada media alternatif dan bloggers yang dapat berhujah dengan fakta dan ilmiah.

2 comments:

Anonymous said...

Ini ialah laporan The Star. Karpal Singh minta Anwar Ibrahim bertaubat!

GEORGE TOWN: Cracks appeared again in the Pakatan Rakyat with DAP chairman Karpal Singh calling on PKR advisor and de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim to step down.

Blaming Anwar for creating trouble in the opposition alliance, he said PKR needed a new leader.

“He (Anwar) has created enough trouble and it is time for him to bertaubat (repent).

“It’s time PKR got itself another leader,” he told a press conference at his office here Sunday.

Karpal Singh said members of PKR and DAP had fallen sway to the rhetoric of Anwar, who had supported the cross-over of elected representatives.

Sumber: http://www.thestar.com.my

angkasanuri said...

Anonymous 4.40 pm...

Maaf ini bukan hujah dan fakta dalam undang-undang atau pelembagaan bahawa BN boleh merampas kerajaan PR Perak.