23 March 2009

ALI RUSTAM DAN ILMU GHAIB


Melaka cukup tekenal satu ketika dahulu dengan pahlawan yang gagah perkasa. Mereka bukan sahaja cukup gagah dan terbilang tetapi mereka juga memiliki ilmu ghaib. Boleh muncul dan hilang dengan tiba-tiba! Malah Melaka cukup terkenal dengan keris Taming Sari yang terkenal kini ghaib entah ke mana. Alkisahnya ghaib di Hulu sungai Melaka.

Hari ini ilmu ghaib yang dimiliki oleh pahlawan-pahlawan Melaka dahulukala turut diwarisi oleh pemimpin Umno Melaka hari ini.

Semasa Datuk Seri Ali Rustam mendapat pencalonan yang cukup menggalakkan daripada bahagian-bahagian Umno untuk jawatan Timbalan Presiden Umno tidak lama dahulu, ada pihak dalam Umno sendiri mendakwa bahawa wujud tangan-tangan ghaib yang membantu beliau.

Hari ini apabila Ali Rustam dihalang bertanding oleh Lembaga Disiplin Umno, maka wujud pula cakap-cakap dalam Umno lagi bahawa wujud tangan-tangan ghaib yang menjadi perancang kepada membawa 'konspirasi' untuk menyekat Ali Rustam bertanding.

Sehingga hari ini mana-mana bomoh dan pawang masih gagal mencari jawapan 'kuasa ghaib' yang dikaitkan dengan Ali Rustam. Adakah warisan turun temurun kegemilangan pahlawan Melaka juga masih tidak dapat dipastikan.

Mungkin juga ia berkait rapat dengan tangkal yang dijumpai di bawah meja Pak Lah di bilik mesyuarat Umno di PWTC.

Saya mencadangkan agar SPRM di bawah Datuk Seri Hamdan Said menghantar pegawai-pegawainya bertapa di mana-mana gua untuk mempelajari ilmu-ilmu ghaib untuk menangkis pelbagai ilmu dan jampi serapah yang sedang melanda Umno sekarang. Sekaligus ia akan membantu SPRM menyelesaikan pelbagai kes rasuah dalam Umno yang sukar diselesaikan oleh SPRM.

No comments: