26 March 2009

'MR CLEAN' TIDAK ADA TEMPAT DALAM UMNO


Pemilihan dan perkembangan dalam umno jelas menunjukkan bahawa "Mr Clean' tidak ada tempat dalam Umno.

Pak lah sebagi contoh yang paling jelas. Beliau dikira antara tokoh keturunan 'ulama' dan 'bersih' dalam Umno. Tetapi apa yang berlaku akhirnya? Tekanan hebat yang diterima dalam Umno dan kabinet menyebabkan Pak Lah terpaksa akur dengan desakan peralihan kuasa kepada Najib.

Mukhriz kini menjadi mangsa seterusnya, bebas dari tuduhan rasuah dan dilihat bersih dalam pemuda umno turut menerima nasib yang sama. Tersingkir dan hanya menduduki ranking ketiga dalam undi yang diperolehi daripada pewakilan Pemuda berbanding mendahului dengan bergaya pencalonan dari bahagian sebelum ini.

Kini Muhyiddin Yassin mula menghitung hari dan mengira nasib tenggelam timbul masa depan politiknya dalam Umno. Jika sebelumnya Muhyiddin boleh tersenyum sampai ke telinga dengan penyingkiran Ali Rustam sekarang beliau menanti dalam debaran dan mula kepanasan. Saya mempunyai maklumat dari dalaman Umno bahawa kem Ali Rustam telah mengeluarkan arahan agar mengundi Md. Taib sebagai calon timbalan presiden Umno sebagai 'membalas dendam' penyingkiran Ali Rustam yang dikatakan didalangi oleh Najib-Muhyiddin-Mahathir.

Siapa yang tak kenal Md. Taib yang pernah pikul guni duit di Australia tidak lama dulu. Selain itu terlibat bawa lari puteri Sultan Selangor setelah cinta beliau tidak mendapat restu. (Ehhh...tak menderhaka ke tu?).

Tetapi jangan terkejut kalau Md. Taib akan menang bergaya jawatan timbalan presiden Umno.

Kepada semua pemimpin, ahli dan penyokong umno yang masih merasakan Umno sebagai wadah untuk orang membela agama bangsa dan negara insaf-insaflah...Terbukti dalam Umno tidak ada tempat bagi mereka yang bergelar "Mr Clean". Tunggu apa lagi????

No comments: