02 April 2009

BUKTI SAHIH!!! POLIS TERLIBAT DALAM KEMPEN UMNO@BN


Selama ini pihak polis dalam mana-mana Pilihanraya Umum dan Pilihanraya Kecil sering menolak dakwaan bahawa mereka terlibat dalam menyebelahi Umno@BN dan bertindak berat sebelah kepada pakatan Rakyat.

Di antaranya dakwaan kelulusan permit yang berat sebelah, polis menghalang ceramah dan mengugut dengan pelbagai akta seperti Akta Polis dan Akta Hasutan kepada Pakatan Rakyat.

Terbaru dalam arahan pelik dari polis melarang isu Altantuya dan tindakan Sultan Perak dibangkitkan dalam PRU Bukit Gantang. Apa yang lebih pelik dan ajaib, larangan itu hanya berfokus di Bukit Gantang sahaja tetapi masih belum ada arahan bagi kawasan PRK di Bukit Selambau dan Batang Ai.

Hari ini Pakatan Rakyat menunjukkan bukti bahawa polis melalui FRU telah diperalatkan oleh Umno@BN untuk tampal poster Umno@BN !Perkara ini didedahkan oleh Timbalan Presiden Pas Ustaz Nasharudin Mat Isa dalam satu sidang akhbar. Beliau secara menyindir memberitahu bahawa Pas juga berminat untuk membayar kepada polis jika turut berminat membantu mengawal petugas-petugas piliahnraya Pas dan Pakatan Rakyat yang terlibat dalam menampal poster.

Apakah ini bidang tugas baru Polis Diraja Malaysia? Elok rasanya nama itu ditukar kepada Polis UmnO@BN Malaysia. Adakah hanya orang Umno@BN yang menjadi pembayar cukai untuk membayar gaji polis berkenaan? Jelas wujud salah guna kuasa di sini. Adakah SPRM tidak berminat untuk menyiasat dan mengambil tindakan? Ohh..lupa, SPRM hanya berminat dengan kes-kes yang berkaitan lembu sahaja.!



No comments: