11 April 2009

SAMY VELLU TAK PUAS HATI DENGAN KABINET NAJIB


Akhirnya Presiden MIC Datuk Seri Samy Vellu meluahkan rasa tidak puas hatinya dengan kabinet yang diumumkan Najib tempohari. Beliau menyifatkan kabinet baru yang diumumkan oleh Dato Seri Najib berat sebelah berbanding dengan jawatan kabinet yang diperolehi oleh MCA.

Memang patutlah Samy Vellu bising-bising, MCA dapat 4 jawatan menteri sedangkan MIC hanya dapat satu. Nampaknya kabinet baru Najib bukan sahaja menyebabkan berlaku perpecahan dalam Umno tetapi turut membawa keretakan dalam komponen BN.

Kepada Samy Vellu, usahlah bermuram durja dan gundah gulana. Ternyata beliau tidak lagi 'kebal' di kalangan masyarakat India. Dalam pilihanraya ke 12 lalu dan semua siri pilihanraya kecil pasca PRU ke 12 majoriti masyarakat India cenderung kepada pakatan Rakyat. Ini kerana mereka mula melihat MIC tidak lagi membela dan menjaga kebajikan masyarakat India di negara ini.

Memandangkan majoriti masyarakat India kini bersama pakatan rakyat, elok rasanya MIC memikirkan semula penyertaan mereka dalam BN. Saya yakin pintu Pakatan Rakyat sentiasa terbuka untuk mana-mana parti yang ingin bersama menuju negara berkebajikan dan Malaysia Baru.

2 comments:

Anonymous said...

MIC kalau ikhlas...di persilakan masuk.

Anonymous said...

mic akan relevan kalau samy velu undur. org india bukan marah mic tapi marah dan benci si samy tu. masalahnya si samy yg tak sedar!